8 rīta paradumi, no kuriem vajadzētu atradināties

Dzīvo gudri! 21.janvāris
 
pixabay
Baiba Puriņa
 
Rīta rituāli un ieradumi parasti palīdz mums sagatavoties un noskaņoties dienai. Daudzi no tiem mums viesiem ir līdzīgi, taču ne vienmēr palīdz ietaupīt laiku, ir veselīgi vai palīdz pilnvērtīgi uzsākt dienu. Iespējams, kāds no rīta rutīnas elementiem ar steigu jāmaina, lai rīts tiešām iesāktos moži un tā iezīmētu arī turpmāko dienu. Portāls "Brightside" iesaka atbrīvoties no sekojošiem rīta ieradumiem.

1. Uzreiz saklāt gultu

Ja uzreiz pēc piecelšanās mēdz saklāt gultu, tad turpmāk tā vairs nedari, jo tā tiek sagādāta labvēlīga vide putekļu ērcītēm, kam patīk ķermeņa atstātais mitrums uz palagiem, kam pa nakti nav iespēja iztvaikot. Zinātnieki iesaka pilnībā noņemt palagu no matrača un ļaut tam izžūt.

pixabay

2. Telefona "skrullēšana"

Sociālie mediji ir galvenais iemesls, kāpēc daudzi cilvēki no rītiem pirmām kārtām sniedzas pēc saviem viedtālruņiem. Pietiek tērēt laiku, pārbaudot, ko dara citi, lasot komentārus un viedokļus tā vietā, lai veltītu laiku sev. Tas attiecas arī uz darba jautājumiem, jo šādi darba diena tiek tikai pagarināta. Labāk ieslēdz mūziku, pavadi laiku ar ģimeni vai pagatavo gardas un veselīgas brokastis.

pixabay

3. Nesākt dienu ar dušu

Kā norāda ārsts no Hārvardas, rīta duša palīdz mums labāk rast dažādus risinājumus, jo smadzenes kļūst aktīvākas un tās mazāk ietekmē ārējie faktori. Rīta duša palīdz smadzenēm ģenerēt jaunas un neparastas idejas. Tāpēc nepalaid garām iespēju ieiet dušā no rīta.

pixabay

4. Karsta duša

Tā kā karsts ūdens palīdz ķermenim relaksēties, karsta duša no rīta radīs vēlmi ielīst atpakaļ gultā. Auksta duša, savukārt, palīdzēs atgūt svaigumu, stimulēs smadzeņu darbību un uzlabos imūnsistēmu. Turklāt auksts ūdens nesausina ādu un, saskaņā ar zinātniekiem, cilvēki, kuri regulāri iet aukstā dušā, zaudē aptuveni 4 kilogramus gadā.

pixabay

5. Tērēt laiku apģērba izvēlei

No rīta jau tā parasti valda haoss un nekam nepietiek īsti laika. Lai situāciju nepadarītu sliktāku, samazini drēbju daudzumu savā skapī. Piemēram, Stīvs Džobs bija pazīstams ar savu melnā krekla un džinsu kombināciju, nevis tāpēc, ka taupīja naudu, bet tāpēc, ka viņš apzinājās sava laika vērtību.

Izveido skapī speciālu nodalījumu darba drēbēm. Regulāri pārbaudi savu garderobi un atbrīvojies no lietām ko vairs nevalkā. Tāpat atsevišķi turi drēbes, kas piemērotas citiem gadalaikiem.

pixabay

6. Ēst brokastu pārslas

Ierasta brokastu pārslu porcija (aptuveni 50 grami) satur aptuveni 4 ēdamkarotes cukura. Liels cukura daudzums jau no paša rīta palielina insulīna daudzumu asinīs un, kad cukura ietekme samazinās, kļūstam noguruši un miegaini.

Dietoloģe Čelsija Amere apgalvo, ka veselīgāk no rīta ir apēst picas šķēli nekā bļodu ar brokastu pārslām. Picā ir proteīni, tauki un ogļhidrāti. Tāpēc dietoloģe tās pat nodēvē par "sabalansētām brokastīm". Taču jāatceras, ka nedrīkst apēst vairāk par vienu picas šķēli.

Vislabāk gan brokastīs izvēlēties olas, biezpienu vai gaļu, kas nesatur pārāk daudzu tauku.

pixabay

7. Mazgāt zobus tūlīt pēc brokastīm

Pēc ēšanas zobu emalja ir ļoti jutīga, īpaši, ja ēsti citrusa augļi. Labāk pēc brokastīm izskalot muti ar ūdeni un ēdiena atlikumus starp zobiem iztīri ar zobu diegu. Centies mazgāt zobus aptuveni 30 minūtes pēc ēšanas.

pixabay

8. Dzert melnu kafiju

Melnas kafijas dzeršana uzreiz pēc pamošanās palielina kortizola (stresa hormons) līmeni, kas rada satraukumu. Turklāt, dzerot kafiju no rītiem tukšā dūšā, var tikt pie gastrīta. Pētījumi pierādījuši, ka vislābāk pirmo kafijas krūzi dzert trīs vai četras stundas pēc pamošānas. Ja tomēr nespēj atteikties no rīta kafijas, pievieno tai pienu. Tas mazinās kafijas ietekmi uz vēderu.

pixabay

Noderēja?

Pievienot komentāru →

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 

Lasītākie

Autorizācija