5 sliktākie rīta paradumi, kas palēnina vielmaiņu

Dzīvo gudri! 8.augusts
 
pexels.com
Tiklīdz jūs no rīta mutē ielieciet pirmo kumosu, jūsu ķermenis sāk "strādāt", lai pārtiku pārvērstu enerģijā. Lai veicinātu labu vielmaiņas darbību, eksperti iesaka izskaust šos piecus paradumus!

pexels.com

1. Brokastu izlaišana

Uztura speciāliste Eimija Gudsone vielmaiņas darbību pielīdzina uguskuram. Lai ugunskurs sāktu degt, to nepieciešams iekurt. Lai tas nenodzistu, nepieciešams tam ik pēc laika pievienot klāt malku. Līdzīgi esot arī ar vielmaiņu. Brokastis tik tiešām ir dienas svarīgākā ēdienreize, jo tad mēs "iedarbinām" vielmaiņu. Lai tā labāk darbotos, ik pēc pāris stundām nepieciešams apēst mazu porciju ēdiena jeb veselīgas uzkodas.

pexels.com

2. Cukurotas brokastis

No rīta, ēdot saldinātu pārtiku, cukura līmenis asinīs strauji paaugstinās. Šādu ēdienu un dzērienu lietošana agrās rīta stundās var arī palēnināt vielmaiņu. Tāpēc brokastīs nevajadzētu aizrauties ar bulciņu, kūciņu, saldināto brokastu pārslu ēšanu. Eksperti iesaka brokastīs ēst olbaltumvielām, veselīgajiem ogļhidrātiem un taukiem bagātu pārtiku.

pexels.com

3. Brokastīs tikai ogļhidrāti

Eksperti neiesaka rītu sākt ne tikai ar cukurotiem ēdiniem, bet arī ogļhidrātiem! Ohļhidrātus var ēst, ja tos apvieno, piemēram, ar olbaltumvielām. Lai gan jūsu ķermenim ir nepieciešami ogļhidrāti, lai iegūtu enerģiju, ēdot tikai ogļhidrātiem bagātu maltīti, tā var palēnināt vielmaiņu.

pexels.com

4."Vieglās" brokastis

Daudzi cilvēki uzskata, ka, ja brokastīs ieturēs "vieglu" maltīti jeb tādu, kurai ir ļoti zems kaloriju daudzums, tad "ietaupīs" kalorijas, lai dienas laikā varētu ēst vairāk. Tā var darīt, taču tas atstās negatīvu iespaidu uz vielmaiņu. Lai no rīta "iekustinātu" vielmaiņu, ieturiet pilnvērtīgas brokastis!

pexels.com

5. Dehidrācija

Vēl viens ļoti neveselīgs paradums, kas piemīt daudziem cilvēkiem, ir aizmirst no rīta iedzert ūdeni. Ķermenis nakts laikā ir dehidrējies, tāpēc no rīta ir vitāli svarīgi dzert ūdeni. Brīdī, kad ķermenis ir dehidrējies, tas negatīvi ietekmē arī vielmaiņu, tā kļūst gausāka.

Avots

*Raksti Lifehacks.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītības mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Noderēja?1

Pievienot komentāru →

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 

Lasītākie

Autorizācija