6 lietas, kas notiek ar tavu ķermeni, ēdot veselīgu pārtiku

Veselība 28.maijs
 
pexels.com
Ārsti, uztura speciālisti un dietologi uzsver, cik nozīmīgi ir ikdienā ēst veselīgi. Bet, kas notiek ar mūsu organismu, brīdi, kad ilgstoši savā ēdienkartē iekļaujam vien veselīgu pārtiku?

Ikdienā uzturā lietojot tikai veselīgu pārtiku, organisms uzņems daudz vērtīgo barības vielu un ievērojami uzlabosies pašsajūta. Noskaidro, kas vēl notiks ar tavu ķermeni, ja baudīsi veselīgu pārtiku!

pexels.com

1. Kāre pēc veselīgas pārtikas

Uztura speciāliste Trista Besta atzīst, brīdi, kad ikdienas uzturā regulāri tiek iekļauta veselīga un sabalansēta pārtika, ķermenis arvien vairāk alks pēc šadas maltītes. Tāpēc svarīgi ir neaizrauties ar drastiskām diētām un našķošanos.

Ēdiens ķermenim ir tas pats, kas mašīnai degviela, tāpēc ir svarīgi savu organismu "darbināt" ar veselīgu un uzturvielām bagātu ēdienu, lai tas varētu labi funkcionēt.

Jo biežāk maltītes būs veselīgas, jo ātrāk ķermenis pieradīs pie šāda veida uztura un neveselīge pārtikas produkti vairs tik bieži nekārosies. Žurnāls "Neural Plasticity" veica pētījumu, kurā pierādījās, ka regulāri ēdot veselīgi, smadzenes to sāk uzskatīt par ieradumu un dod singālus ķermenim, ka tam ir nepieciešama veselīga pārtika. Tas ir pateicoties neiroplastiskumam - procesam smadzenēs, kas atbild par ieradumu maiņu noteiktā laika periodā.

pexels.com

2. Enerģija

Veselīgas pārtikas lietošana uzturā veicinās vairākas pārmaiņas organismā. Var uzlaboties miega kvalitāte vai pēc fiziskajām aktivitātēm samazināties spriedze muskuļos. Tomēr viens no būtiskākajiem uzlabojumiem ir enerģija! Ēdot veselīgu pārtiku jūs jutīsieties enerģiskāks, skaidro uztura speciāliste Sāra Shilthere.

"Veselīgs, sabalansēts uzturs sevī iekļauj vērtīgos makroelementus un mikroelementus, kas palīdzēs ķermenim labāk funkcionēt."

pexels.com

3. Samazinās iekaisumu risks

Dietologi uzsver, ka veselīgai pārtikai piemīt pretiekaisuma īpašības. Tāpēc uzturā lietojot veselīgu pārtiku ir iespējams samazināt iekasuma riskus, kas var palīdzēt samazināt hronisku slimību rašanos. Savukārt tie pārtikas produkti, kas nav uzturvielām bagāti, var gluži pretēji ietekmēt šo procesu.

"Harvard Health" norāda, ka diētās, kurās lielākoties ir iekļauta pārstrādāta pārtika, tā palīdz veicināt dažādus iekaisumus, kas ir cieši saistīti ar hroniskām slimībām.

pexels.com

4. Pazudīs diskomforts

Dietologs Šenons Henrijs skaidro, ka veselīgas pārtikas lietošana uzturā, palīdzēs labāk darboties zarnām un gremošanas sistēmai. Ēdot veselīgu pārtiku, samazinās vēdera pūšanās un tās radītais diskomforts.

"Veselīga ēšana var uzlabot zarnu veselību."

"Nature Metabolism" publicētajā pētījumā tika aplūkota 9000 dalībnieku zarnu veselība un pierādījās tas, ka ēdot veselīgi, šiem cilvēkiem uzlabojās zarnu mikrobioma.

pexels.com

5. Ilgstoša sāta sajūta

Nereti, piemēram, pēc pusdienu nobaudīšanas nav jūtama sāta sajūta un rokas stiepjas pēc kādas uzkodas, lai mazinātu izsalkumu. Eksperti izceļ trīs lietas, kuras vajadzētu iekļaut katrā ēdienreizē, lai sāta sajūta nekur nepazustu.

Svarīgi, lai uz šķīvja atrastos trīs svarīgākie makroelementi - olbaltumvielas, ar šķiedrvielām bagāti ogļhidrāti un nepiesātinātie tauki. Ja visi šie makroelementi tiks iekļauti, piemēram, pusdienās, ilgāk saglabāsies sāta sajūta. Tas ir pateicoties tam, ka visi šie trīs elementi palīdz labāk darboties gremošanas traktam.

pexels.com

6. Labs garastāvoklis

"Harvard Health" uzsver, ja ķermenis tiek "barots" ar veselīgiem, augstvērtīgiem pārtikas produktiem, tas palīdzēs tam labāk funkcionēt, kā rezultātā uzlabosies arī garastāvoklis.

"Tas, ko jūs ēdat, var tieši ietekmēt jūsu smadzenes, kas attiecīgi ietekmē garastāvokli," atzīst eksperti.

Mičigānas Universitātes Veselības katedras pētnieki izceļ piecas uzturvielas, kuras ievērojami var uzlabot garastāvokli - triptofāns (tītara gaļa, piena produkti, rieksti), magnijs (veseli graudi un pākšaugi), fitosēdus (tumšā šokolāde), omega-3 taukskābes (zivis, sēklas) un polifenoli (ogas, kafija, vīns).

Avots

Noderēja?

Pievienot komentāru →

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 

Lasītākie

Autorizācija