Uzlādējies jauniem darbiem un rudenim

Viedoklis 11.septembris
 
lifehacks.lv
LV Lelde Veinberga
 
Pēc vasaras, lai cik tā bijusi rosīga vai laiska, rudenī daudziem atsākas darba cēliens un rodas jauni mērķi, kuriem nepieciešama enerģija un motivācija. Kā vēl viens Jaunais gads! Vai mēs ar jauniem paradumiem un ledusskapja saturu to varam savu gribasspēku "uzlādēt"?

Ja meklē enerģijas avotu, tad vērts padomāt tālāk par kafijas vai tējas tasi. Palūkojies ledusskapī vai pieliekamajā - tur jau atrodas uzkodas, kas var palīdzēt tavam prātam un ķermenim nenogurt dienas laikā. Piemēram, tās pašas olas var ilgstoši nodrošināt sāta sajūtu un palīdzēt nezaudēt enerģiju dienas laikā. Tajās esošā aminoskābe leicīns vairākos veidos stimulē enerģijas ražošanu. Tāpat, kurš būtu zinājis, ka popkorns var sniegt enerģiju! Popkorns var būt lieliska zemu kaloriju uzkoda, kas dod enerģiju, jo tajā ir daudz ogļhidrātu un šķiedrvielu. Un ir vēl vairāki produkti, kas varbūt tev sniegs gan baudu, gan uzmundrinājumu ikdienas solī.

Ja esi čakls virtuvē un izdomas bagāts, pagatavo savu enerģijas batoniņu!

Nepieciešams:

  • auzu pārslas;
  • ķirbju sēklas;
  • žāvētas aprikozes (1 tase);
  • ūdens (1/4 no tases);
  • kļavu sīrups (1/4 no tases);
  • griķu putraimi (1/2 no tases);
  • rozīnes (1/2 no tases);
  • žāvētas dzērvenes (1/2 no tases).

Vispirms izklāj uz pannas cepampapīru, tad virsū uzber auzu pārslas, ķirbju sēklas un mandeles. Tad pannu liek cepeškrāsnī uz 10 minūtēm 180 grādu temperatūrā. Pēcāk blenderī ieber žāvētas aprikozes, kurām pievieno ūdeni un kļavu sīrupu. Kad iegūta nepieciešamā masa, to liek bļodā un tai klāt pievieno griķu putraimus, rozīnes, žāvētas dzērvenes. Pēc tam bļodā ieber veltes no pannas un izveido viendabīgu masu. Tad visu kārto pannā, kurā ieklāts cepampapīrs. Liek pannu uzkarsētā krāsnī uz 20 minūtēm 180 grādu temperatūrā. Visbeidzot ņem veidni ārā no krāsns un griež masu, izveidojot vienādas iedaļas. Lai labi garšo!

Savukārt iestājoties tumšākiem vakariem, pelēkākām dienām, mums nepieciešams arī pievērst uzmanību saviem paradumiem, lai ikdienas skrējiens vienā brīdī "nenosistu" un mēs sagaidītu nākamo atvaļinājumu laiku.

Zelta priekšnosacījums veiksmīgai dienai ir miegs. Lai cik vētraini bijuši garie vasaras vakari vai izklaides līdz rīta gaismai, jaunajā darba cēlienā atkal piedomā pie miega. Ievēro konsekventu miega režīmu! Vēlams katru dienu celties un iet gulēt vienā un tajā pašā laikā, pat ja ir brīvdiena un nav nekur jāsteidzas, kā arī atvēlēt miegam 7-8 stundas. Ar modinātāju no rīta ir ilgas cīņas? Novieto to nevis pie gultas, bet kaut kur tālāk telpā, lai tā izslēgšanai nāktos izkāpt no gultas un patiesi pamosties. Pat neiedomāsies, ka ir vairāki vienkārši paņēmieni un paradumi, kurus pieņemot mēs varam justies labāk arī šajā gada drūmākajā laikā.

Savukārt tuvojoties laikam, kad, ja neesi sporta zāles fans, tomēr kļūsti nedaudz mazkustīgāks, jāpadomā arī par savu ķermeni un svaru. Der zināt dažus noderīgu faktus un knifus, kas var apgāzt tavus uzskatus par to ko ēd un kā tas iespaido tavu svaru. Piemēram, izrādās, ka uzskats, ka "brokastis nedrīkst izlaist" nav nemaz tik patiess. Pētījums atklājis, ka cilvēki, kuri izlaiž brokastis, pusdienās uzņēma vairāk kaloriju nekā tie, kuri brokastoja. Tomēr, saskaitot visas dienas laikā uzņemtās kalorijas, tika konstatēts, ka tie, kuri izlaida brokastis, uzņēmuši vidēji par 408 kalorijām mazāk.

Tāpat ja tiek ēsts pārāk daudz, neiekļaujot uzturā svaigus augļus, sapņi par svara zaudēšanu var arī palikt tikai sapņi. Labākie augļi svara zaudēšanai ir arbūzi, bumbieri, āboli un greipfrūti. Tādēļ tev vēl laiks savākt ābolus, bumbierus no dārza. Tāpat Latvijā arī var izaudzēt gardus arbūzus!

Noderēja?

Pievienot komentāru →

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 

Lasītākie

Autorizācija