6 fakti par zemenēm un to ietekmi uz mūsu veselību

Veselība 12.jūlijs
 
pexels.com
Vasaras vidus nav iedomājams bez zemenēm. Lai atceramies vecmāmiņu sacīto, ka saēdoties zemenes, vitamīni tiks uzņemti visam gadam un slimības, kā likts, atkāpsies! Šis apgalvojums, protams, ir pārspīlēts, taču tas nekādi neatņem košajai ogai dārza karalienes vai vismaz princeses statusu!
Zemeņu laiks ir īstais brīdis, lai veselīgo apvienotu ar ļoti garšīgo, jo veselībai tikpat nozīmīga kā uzņemto uzturvielu kvalitāte ir arī labas omas uzturēšana, uzsver „Mēness aptiekas” eksperte - uztura speciāliste Anita Baumane no „Veselības centru apvienības”.

pexels.com

1. Kas zemenei „vēderā”!

Ieskatoties ASV Lauksaimniecības ministrijas (United States Department of Agriculture) datos uzzinām, ka saldās un nedaudz skābenās ogas ir spēcīgs antioksidantu avots ar nelielu enerģētisko vērtību - 100 grami zemenes satur vien 31 kaloriju, tajās ir daudz ūdens un šķiedrvielas, no minerālvielām zemenēs izceļas kālijs. Un tas ir ļoti svarīgi! Kālijs veicina ūdens izdalīšanos, bet nātrijs (vienkāršā valoda runājot - sāls) to aiztur. Ja uzturā ir par daudz nātrija, kā tas arī bieži ir, tad jāraugās, lai kālija būtu vairāk, tādēļ vasara ir piemērots laiks zemeņu ēšanai - vismaz sauju dienā.

Kaut arī tiek uzskatīts, ka zemenes satur daudz dzelzs, diemžēl par dzelzs avotu tās tomēr nevar nosaukt, jo 100 grami zemeņu satur tikai 0,28 mg.

Noderēja?

Pievienot komentāru →

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 

Lasītākie

Autorizācija